Curricullum kursów - szczegółowy program edukacyjny realizowany w ramach szkoleń przez dane ugrupowanie zrzeszające terapeutów manualnych
Ramy Programowe - ogólne wytyczne dotyczące treści merytorycznych oraz ilości godzin, stanowiące charakterystykę ogólną szkolenia w ramach MT. Ramy programowe określają minimalne wymagania godzinowe oraz tematykę merytoryczną, które powinien spełniać program szkoleniowy realizowany przez dane ugrupowanie kształcące w dziedzinie terapii manualnej
MO - członek pełny, organizacja posiadająca pełne członkostwo w strukturach IFOMPT, uznany i akredytowany program szkoleniowy, kształcąca w dziedzinie terapii manualnej z mozliwością nadawania tytułów OMT/OMPT
RIG - oznacza zarejestrowaną grupę oczekująca w strukturach IFOMPT, nie posiadającą akredytowanego programu szkoleniowego lecz pracująca nad programem w celu przedłożenia do komisji akredytacyjnej. Organizacja posiadająca status RIG może szkolić w dziedzinie terapii manualnej lecz bez możliwości nadawania tytułów OMT/OMPT. Bedzie to możliwe po uzyskaniu pełnego członkostwa.
Mapowanie - obszerny dokument określający w jaki sposób i w którym miejscu w curriculum realizowany jest dany wymiar edukacyjny ujęty w standardach IFOMPT
Submission - obszerny dokument, określający wytyczne składania programu, przygotowywany i przekładany komisji do spraw standardów wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami. Powinien zawierać: Historię organizacji składającej program do oceny, informacje dotyczące powstawania programu oraz prac związanych z jego ewaluacją, zarys ogólny programu, strukturę ogólna programu, opis przyjętych strategii nauczania, informacje na temat przyjętych strategii oceny, informację na temat MCP, profil rekrutowanych studentów oraz profil absolwentów, zasoby, informacje na temat zewnętrznego asesora
EA - osoba wywodząca się z zewnętrznej organizacji uznanej przez IFOMPT sprawująca nadzór merytoryczny nad przebiegiem szkoleń organizowanych przez dana grupę zrzeszającą terapeutów manualnych i realizującą progam edukacyjny w ramach szkoleń.